
BIL TUJUAN ARAHAN CONTOH SMS
1 Daftar Agent Baru(Sebagai Direct Downline Anda) PIN<>new<>HPNo 1234 new 0122378978
2 Daftar Agent Baru (Untuk Placement) PIN<>new<>HPNo<>to<>No HP Placement 1234 new 0122378978 to 0132602292
3 Batalkan pendaftaran (tersalah register) PIN<>nonew<>HPNo 1234 nonew 012345678878
4 Membeli Kad Prabayar (produk-produk MyMode) PIN<>ProductCode<>Quantity 1234 C30 1
5 Membeli produk untuk pelanggan PIN<>ProductCode<>Quantity<>to<>Recipient HPNo 1234 C30 1 to 0132602292
6 Mendapatkan kembali PIN Prepaid yang dibeli (message terdelete, atau Myecash dah dipotong, tapi customer masih belum terima topup PIN). PIN<>resend<>Purchase Date*Date mesti ditulis dalam format DDMMYY 1234 resend 280306
7 Memindahkan Mypoint/MyeCash kepada Agent lain PIN<>to<>HPNo<>Amount 1234 to 0132602292 150
8 Tukar PIN 4 digit MyMode Anda PIN<>pin<>newpin 1234 pin BUL1
9 Terlupa PIN 4 digit Mymode(Arahan ini perlu dihantar oleh DIRECT UPLINE/PENAJA Sahaja) PIN<>pin<>to<>noHP user yg hilang pin* Jika anda tak tahu siapa UPLINE anda, contact HQ: 03-42702703 1234 pin to 0122378978
10 UPGRADE MP(Pastikan anda ada baki 30Mypoint) PIN<>up 1234 up
11 Kemaskini No Akaun Bank Anda di MyMode PIN<>bank<>no.acc<>nama 1234 mbb 15130664647 ali abu ahmad
12 Transfer Duit Dari MyPoint Ke Akaun Bank Anda PIN<>cash<>jumlah 1234 cash 5000
13 Semak Baki MyPoint PIN<>bal 1234 bal
14 Semak Rangkaian Downline PIN<>net 1234 net
15 Semak Pangkat PIN<>rank 1234 rank
16 Semak Jualan PIN<>sales 1234 sales
17 Off/On-kan SMS penyata bonus PIN<>bonus<>off/on 1234 bonus off
18 Report No Pin Topup Rosak. (Sertakan Sekali No Sn 'Serial Number' Produk Berkenaan) PIN<>rep<>S/N:XXxproduct<>to<>hp to reload*ONLY this message send to 0133441288 1234 rep S/N: 3452241615289Celcom RM30 to 0193456789
19 Aktifkan Semula Keahlian Downline yg di SUSPENDED (Arahan ini perlu dihantar oleh DIRECT UPLINE/PENAJA Sahaja) PIN<> activate<>suspendedHPnumber* Jika anda tak tahu siapa UPLINE anda, contact HQ: 03-42702703 1234 activate 0123456789
Send ke mana-mana GATEWAY Mymode dibawah:
0172152133, 0172152144, 0123868507 atau 0123051933 (untuk agent yg menggunakan talian maxis)
0196933199, 0196246652 atau 0196246649 (untuk agent yg menggunakan talian celcom)
0162018555 atau 0162281292 (untuk agent yg menggunakan talian digi)
* Untuk senarai GATEWAY terkini, sila rujuk dari link di Mymode.
http://119.110.108.170/new_mymode/html/guide/sms_command.html
* Stanby 2,3 nombor gateway dalam HP anda kerana sekiranya salah satu GATEWAY berkenaan server down (tidak mendapat apa-apa balasan selepas 1 jam), anda boleh menghantar semula ke GATEWAY yang lain.5.1 Jenis Urusan & Jumlah Caj Yang Dikenakan
BIL JENIS URUSAN JUMLAH CAJ (AKAUN MYMODE)
1 Pendaftaran Agen Baru 65 Mypoint
2 Order Top Up/Kad Prepaid (untuk diri sendiri) Mengikut Harga Produk
3 Order Top Up/Kad Prepaid (untuk pelanggan) Mengikut Harga Produk
4 Tambah Modal Melalui Mesin ATM Maybank 1 Mypoint
5 SMS Makluman Bonus 0.20 Mypoint
6 Pertanyaan Baki (baki dimaklumkan pada setiap urusniaga) 0.20 Mypoint
7 Menukar No. Pin MyMode 0.20 Mypoint
8 Pindah Points Antara Agen 1 Mypoint (penerima)
9 Pindah Tunai Ke Bank 2 Mypoint
10 Upgrade Kepada MobilePreneur (MP) 30 Mypoint
11 Mengaktifkan Semula Akaun Yang Digantung 1 Mypoint (direct upline)
12 Error Out of Stock Percuma
13 Error sebab salah taip command 0.20 Mypoint
No comments:
Post a Comment